GAPS dieet, de ongemakken

Hoewel ik heel blij ben met de voorzichtige vooruitgangen door het dieet, zijn er ook lichamelijke ongemakken dankzij het dieet. Ik ben regelmatig een beetje gloeierig. Nog lang geen koorts, maar ik merk het wel. Mijn lichaam is dan iets aan het bevechten denk ik dan maar. Heb ook regelmatig last van milde hoofdpijn en loop vaak te snotteren. Dat laatste is natuurlijk niet gek, omdat afvalstoffen via alle slijmvliezen het lichaam uitgewerkt worden.

Lichamelijk ben ik regelmatig erg moe, maar mijn hoofd heeft vaak meer energie. Deze week had ik lichte pijnen, vooral bij de aanhechting van de ribben aan de ruggenwervel. Maar ik voelde ook de achterkant van mijn knieschijven. Wist niet dat dat kon! Een pijnlijk plek zit al een week vlak onder mijn schouder. Daar had ik wel eens eerder last van, maar dan nam ik een paar ibu's en dan was het leed na een dag of drie geleden. Nu mag mijn lichaam het zelf doen, al stond ik een paar dagen geleden wel op het punt om een aspirine (minder belastend voor het lichaam) in te nemen. De pijn neemt nu langzaam af.

Oh ja, de eerste weken had ik steeds zo'n vaag gevoel van honger. Dat is nu voorbij. Verder wacht ik geduldig af wat de lange termijn gaat brengen. Ik was iets te enthousiast met het verminderen van de magnesium, toen mijn stoelgang verbeterde. Dus nu slik ik weer de oude dosis en dat blijf ik ook maar even doen.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar