Update GAPS

Na die ene prutweek, ging het de week daarna nog steeds eigenlijk niet goed. Daarna weer wel. Ik heb op dit moment meer energie dan ik me ooit kan herinneren. Voelt vreemd aan.

Met de stoelgang gaat het ook in golfbewegingen. Weet niet precies waar het aan ligt. Gemiddeld genomen zit er in alles wel een stijgende lijn. Dus dat is positief!

Wel heb ik besloten om alvast aan de eerste granen en aardappeltjes te beginnen, omdat ik al mager was en nu nog een paar kilo ben afgevallen. Het schijnt niet verstandig te zijn. Aan de ander kant legt Dr. Natascha ook steeds de nadruk op dat je naar je lichaam moet luisteren. Ze legt heel goed uit waarom je bepaalde dingen doet of laat. Aan jou daarin keuzes te maken. Door iets anders te doen, dan haar advies, loop je wel het risico langer bezig te zijn of niet van bepaalde hardnekkige klachten af te komen. Het blijft een zoeken en een afwegen.

De granen zijn quinoa en gierst (dus glutenvrij), allebei 8 uren of langer gefermenteerd in warm water met een beetje wei. Dat breek de anti-nutrienten die op de zaden zit af. Aardappelen bij voorkleur nieuwe en gekookt. We eten ze niet alle dagen, maar wel af en toe. En dan natuurlijk met flink wat verzadigd vet, zoals roomboter of vette jus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar