Update GAPS dieet

Ik heb een pittige week achter de rug. Eerst een menstruatie vol barstende koppijn. Normaal is voor mij één dag hoofdpijn en dan vaak niet eens zo sterk. Ook kon ik me heel slecht concentreren. Ik leek af en toe wel helemaal weg en moest mezelf af en toe flink bij de 'lurven' pakken om te weten wat er allemaal om me heen gebeurde. Probeer zo maar eens een interview te houden ;-) Het was wel een korte menstruatie, dat dan weer wel. Slechts 5 dagen i.p.v. de gebruikelijke 7-8-9 dagen die ik gewend ben.

En daarna nog een aantal dagen dat ik me grieperig voelde, waarvan gisteren de ergste dag. Zo'n mild koortsig gevoel met pijn in al je spieren. Vandaag lijkt het weer een stuk beter te gaan. Dat alles in combinatie met een flinke uitbraak van voetschimmel en bultjes op mijn handen. Die voetschimmel houdt zich al jaren redelijk gedeisd. Dus ook dit was heftiger dan ik gewend ben.

Al lezend op de site van Dr. Natascha Campbell-McBride, zag ik dat de zon ook allerlei reinigingsprocessen in je lichaam in gang zet. Je huid is een belangrijk orgaan waardoor afvalstoffen hun uitweg vinden. In het voorjaar zit je lichaam sowieso in een reinigingsmodus. En ook de menstruatie is een reinigingscyclus. Dus als je dan ook nog helpt met groentesap en pro-biotica, kan het er best hard aan toe gaan.

Maar goed, het kan erger. Ik las recent het verhaal van iemand die door het dieet eerst 3 weken in de depressie zakte. Ze wist dat dat er bij kon horen, dus hield ze vol. Op een goede dag verdween de depressie binnen enkele uren.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar