Lever eten

Het GAPS-dieet vraagt om regelmatig lever eten, omdat lever een enorme vitamine- en mineralenbom is (o.a. Vit. A, B12, foliumzuur, zinc en een nog niet gedefinieerde anti-vermoeidheidsfactor). Nu ken ik het eten van lever niet van huis uit. Leverworst en lever als vleeswaren vind ik niet vies. Maar ik heb wel minder leuke herinneringen aan iets wat op een elastieken schoenzool leek. Ooit kreeg ik dus lever met uien op zo'n manier klaargemaakt, dat je meteen genezen bent. Dus nu voel ik wel enige weerstand om er aan te beginnen.

Heb afgelopen week toch maar kippenlevertjes gehaald. Nu zoeken naar een aangenaam recept en dan toch maar proberen...

Een uitgebreid artikel (engels) over lever en welk vitamines en mineralen er in zitten (stuk naar beneden scrollen) vind je op de site van de Weston A. Price Foundation.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar