Die-off

Gisteren onze eerste pro-biotica (14 soorten) capsule gedeeld. Met het starten met pro-biotica (in zo'n geconcentreerde vorm)kun je maar het beste voorzichtig zijn. Het schijnt dat als de verkeerde darmflora afsterft (door de goede), deze dan nog even een flinke stoot ongezonde stoffen afgeeft. Dat wordt in het GAPS boek 'Die-off' genoemd. Daardoor kun je je heel ziek voelen. Van misselijkheid tot hoofdpijn en een grieperig gevoel.

Tot nu toe voelen we niks. Maar ja, we zijn ook al wel gewend aan de pro-biotica in de zelfgemaakte yoghurt. Dat eten we al veel langer. En ik heb in de afgelopen maanden ook al gefermenteerde groenten gegeten. Toen heb ik wel een dag flinke hoofdpijn gehad. Iets wat ik anders eigenlijk nooit heb. En een nacht dat mijn bekken en benen pijn deden alsof ik de griep had. We zijn ook al een tijdje aan het ontgiften met wortelsap enzo. (Klinkt wel erg hè? Maar 't valt in de praktijk wel mee hoor.) Misschien scheelt dat ook wel.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar